Streetview

Streetview is een collectief van kunstenaars en muzikanten die projecten en evenementen organiseren die een brug slaan tussen de kunstruimte en de gemeenschapsruimte. Ze organiseren onder meer livemuziek, verhalen, workshops voor volwassenen en kinderen vanuit een van de locaties van De Muziekstraat - Het Vogellab.

In a BOX!

Eindpresentatie:

28 augustus van 12 tot 17 presenteert het Streetview Collectief het gezamenlijke kunstwerk geïnspireerd op de voorgaande weken in een feestelijke wandelroute langs alle locaties.

De eindlocatie is de VerbroederIJ tijdens het buurtevenement de BraderIJ van 14h tot 16h!

Praktische info:

Wanneer: 19/20 juni, 3/4 juni, 9 juli en 28 augustus
Tijd: tussen 12h en 17h
Locaties: Sijsjesstraat/Speelvogel, de VerbroederIJ en café de Zithoek
Deelname is gratis

Het gehele project is ook te volgen op de IN A BOX website: www.streetviewcollective.com. Hier vindt je weetjes over de artiesten, impressies van de workshops en tentoonstellingen, ruimtes om jouw ideeën te delen en alle praktische informatie.

Reserveer je plekje voor de workshops hier:

streetviewcollective@gmail.com

Wat gebeurt er als jouw fantasie de vrije loop krijgt? Hoe voelt het als je die fantasie een vorm geeft? En wat zie je als je verschillende denkbeeldige werelden bij elkaar zet? In dit nieuwe project van het Streetview Collective wordt je uitgenodigd om mee te dromen.

Gedurende drie zaterdagen vindt op verschillende locaties in Noord een workshop plaats waarin deelnemers door middel van kunst en muziek aan de slag gaan met denkbeeldige ruimtes. Er zijn workshops voor zowel kinderen als volwassenen. Op de zondagen verwerken drie kunstenaars uit Noord jouw ideeën in een tentoonstelling die op locatie en online te volgen is. Na drie weekeinden vol fantasie maakt Streetview Collective een gezamenlijk kunstwerk waar ieders droomwerelden in verweven zijn.

Workshops:

Op zaterdag 19 juni van 12 tot 16h vindt in de Sijsjesstraat en speeltuin de Speelvogel de workshopdag ‘Dromeland’ plaats. Maya Felixbrodt en Mark Opfer nemen kinderen tussen 5 en 12 jaar mee op reis door hun eigen droomwereld.

Zaterdag 3 juli kan je binnenlopen in de Zithoek voor ‘[in-a-box]-van binnen’ met artiesten Nina Targan Mouravi en Miriam den Boer. In een individuele sessie ontlokken zij een stukje van jou fantasiewereld en krijgt die een plaats in een steeds groeiend kunstwerk.

Tussen 7 en 16 juli zijn er drie workshopdagen met deelnemers van de VerbroederIJ. Zij zullen het samen met Christine Cornwell en artiest Jip van der Duin het thema ‘gemeenschappelijk goed’ onderzoeken en hoe verbeelding ook ‘uit-a-box’ kan groeien. Op 16 juli kun je tussen 13-15h langskomen om te zien wat daar uit is gekomen

Tentoonstelling Binnenruimtes van Nina Targan Mouravi:

In de workshop met artieste Nina Targan Mouravi kon je op zoek naar je eigen 'binnenruimtes'. Het was een intieme ervaring waar deelnemers al schetsend en vertellend een innerlijke ruimte beschreven: Een bibliotheek, een snackbar, een woestijn met een kampvuur, een witte ruimte zonder dak.

Nina maakte van alle verhalen een kunstwerk dat komende week van 9 tot 15 augustus te bezichtigen is in café de Zithoek.

‘Binnenruimtes’ door Nina Targan Mouravi

Binnenruimtes’ door Nina Targan Mouravi

Projecten van Streetview

Horen/Zeggen

Een maandelijks terugkerend evenement van Streetview is Horen/Zeggen; een serie die verschillende verhalende kunstvormen samenbrengt onder een steeds wisselend thema.

De Makers Club

In de eerste week van november 2017 konden kinderen van 6 tot 12 jaar gedurende drie dagen meedoen met De Makers Club. Onder begeleiding van muzikanten Geerte de Koe en Maya Felixbrodt bouwden de kinderen een eigen muziekinstallatie en schreven zij een speciaal Sint Maarten-buurtlied.

De Makers Club is een 3 daagse workshop voor kinderen van 6 – 12 jaar in Amsterdam Noord, waarin we een buurtlied schrijven en een eigen muziekinstallatie gaan bouwen. In de muziekstraat studio en op het speelplein daarbuiten in de Vogelbuurt komen we samen van 10 – 15 uur om te onderzoeken, experimenteren en creëren.

Iedereen denkt, bouwt en speelt mee met als eindresultaat een presentatie voor ouders en andere buurtbewoners. Het lied dat geschreven wordt zal gaan over de inwoners, klanken en kleuren van de Vogelbuurt en wordt begeleid door de klanken van de zelfgebouwde installatie. Het bouwwerk dat wordt gemaakt heeft een basis van recycle-pvc buizen waaraan de gevonden voorwerpen, klank buizen, metalen plaatjes, bestek en ander objecten hangen.

Hoe en wat er op deze installatie wordt gespeeld, wordt tijdens de workshop door de kinderen zelf bedacht onder leiding van muzikanten Maya Felixbrodt en Geerte de Koe, die dit onderdeel hebben opgezet en zullen uitvoeren.

Mixtape Club

W.A.R.P.