MIXTAPE CLUb

De Mixtape Club is een doorlopend project van De Muziekstraat. Tijdens de Mixtape Club komt een wisselende groep muziekliefhebbers van alle leeftijden uit Amsterdam Noord bijeen om elkaar te vertellen over hun muzikale voorkeuren, inspiratiebronnen, verhalen en passies.

De Mixtape Club 2021

In 2021 heeft De Muziekstraat weer fantastische gesprekken en momenten gehad in het kader van De Mixtape club. Daarin ging de Muziekstraat samenwerkingen aan met onder andere Het Odensehuis, De Sweet70 club van de Modestraat en Startblok Elzenhagen.

Leden van de Muziekstraat gingen met deelnemers in gesprek over hun muziekcollectie en de herinneringen die daarbij horen. Aan de hand van vragen als ‘welke muziek doet je denken aan het thuis van vroeger?’ en ‘Welk muziekstuk geeft je een gevoel van vrijheid?’ die de deelnemers beantwoordden met een muziekstuk, werd er voor alle deelnemers een mixtape gemaakt.

Deze mixtapes werden uitgedeeld en konden geruild worden tijdens 4 bijeenkomsten, de bijeenkomst van de algemene editie vond plaats bij Stichting Bildung.
Alle muziek van de deelnemers is verzameld in een playlist op Spotify, die gevonden kan worden op het Spotify kanaal van De Muziekstraat.

Heb je de Mixtapeclub van 2021 gemist? Niet getreurd. Het project komt in een andere voor weer terug!
Vind je het leuk om nu al in gesprek te gaan met iemand over jouw muziek collectie?
Je kunt je aanmelden voor een mini-mixtape gesprek voor de Muziekstraat Podcast. Mail bij interesse naar info@stichtingmuziekstraat.nl voor meer informatie.

Foto’s Caro bonink.

De Mixtape club is een project van Stichting de Muziekstraat en werd in 2021 mede mogelijk gemaakt door Stichting Bja-Cow en RCOAK

Luister naar de mixtapes van voorgaande Mixtape Club bijeenkomsten!

Mixtape Club #4 (2020)

In 2020 werd het ineens heel lastig om huisbezoeken te doen en bij elkaar te komen met De Mixtapeclub. Zoveel mogelijk gesprekken zijn telefonisch gevoerd, en mensen kregen hun Mixtape door de brievenbus. Een leuke oplossing, maar we vonden het nog leuker om de deelnemers van 2020 in het echt te zien bij de ledenbijeenkomst van 2021.
De muziek van de 2020 editie en 2021 is gebundeld in een gezamenlijke Spotify playlist.

De Mixtapeclub 2020 werd mede mogelijk gemaakt door Stichting Bja-Cow, Stichting Vredenburgh-Theresia, Fonds Voor Noord en RCOAK

Mixtape Club #3 (2019)

Tijdens de derde editie van de Mixtape Club kwamen de leden samen in de Koffiehoek.

mixtape club #2 (2018)

De mixtapes van de tweede editie zijn ook terug te luisteren via Mixcloud: https://www.mixcloud.com/themixtapeclubamsterdam/

Mixtape Club #1 (2017)

Tijdens de eerste editie kregen de deelnemers een twee CD’s van hun mixtape. Ze kwamen samen in het Vogellab.

Damsko Idealo

Streetview