De Muziekstraat is een stichting in Amsterdam Noord die muziek- en kunstprojecten organiseert voor bewoners uit de Vogel- en IJpleinbuurt en andere buurten in Noord.

Wie is De Muziekstraat?

Clara Ronsdorf

Zakelijk Leider

Clara studeerde kunst geschiedenis en theorie aan de UVA en Kunsthochschule in Kassel. Ze heeft voor verschillende organisaties in kunsteducatie en programmering gewerkt, waaronder momenteel als programmamaker bij kunstruimte Nest. Bij de Muziekstraat is zij als zakelijk leiding actief, en focust daarbij ook op de samenwerkingen met partners in Amsterdam Noord.

Donna van Dijck

Artistiek Leider, Communicatie en zangdocent

Donna studeerde Jazz Zang aan het Conservatorium van Amsterdam en is de frontvrouw van Floatmonki.
Momenteel volgt zij de master Musical Leadership.
Sinds 2017 is ze betrokken bij de Muziekstraat en heeft daarbij veel verschillende taken op zich genomen, onderandere de communicatie en projectleiding. Nu ontfermt ze zich over de algehele organisatie en artistieke lijn van De Muziekstraat.

MIRIAM DEN BOER

Projectmedewerker, Communicatie, viooldocent

Miriam studeerde Sociale Wetenschappen aan de UvA en Jazz aan het Prins Claus Conservatorium Groningen. Ze was mede oprichter van het Streetview Collective waarmee ze in De Muziekstraat locatie Het Vogellab resideerde en meerdere projecten organiseerde voor de buurt, muziekliefhebbers en andere geïnteresseerden. Momenteel geeft ze vioolles en zet ze zich in voor de communicatie voor De Muziekstraat.

Roos Pollmann

Projectleider en workshopontwerper

Roos is autodidact creatief ondernemer en kunstenaar. Ze is onderdeel van het kunstcollectief Questions Collectief en frontvrouw van de rockband FLOWERS. Voor De Muziekstraat ontwikkelt en organiseert ze projecten. Ze was betrokken bij de projecten Brakkie Monster Radio, The Vogel Orchestra, The Mixtape Club, Project Soundtrack en Open Oscillator.

ROSA RONSDORF

Projectleider, workshopontwerper en projectmedewerker

Rosa studeerde Algemene Cultuurwetenschappen en Museumstudies aan de UvA en deed een Master aan Dutch Art Institute. Ze is muzikant in verschillende projecten, zoals Spill Gold, Ada Gadass en mede oprichter van het geluidscollectief Meduse MagiQ. Voor De Muziekstraat was zij kwartiermaker en is zij actief bij meerdere projecten.

Cynthia Makiese

Projectmedewerker en Workshopleider

Cynthia Makiese is vanaf haar jeugd omringd door kunstenaars en kwam door haar eclectische levensloop al vroeg In aanraking met verschillende kunstvormen.  In 2018 richtte zij The Bohemian Art Collector op waarmee ze ze een platform biedt aan voor diverse artiesten, waar verbinding en samenwerking centraal staan tussen de kunstenaars en het publiek. Ze werkt momenteel aan haar eigen multidisciplinare kunstprojecten.
Voor de Muziekstraat organiseert ze workshops voor Open Sijsjes Studio en werkte ze mee aan Zomerkamp Utopia.

Jonathan.jpg

Jonathan Szegedi

Projectmedewerker

Jonathan studeerde Jazz Drum aan het Conservatorium van Amsterdam en drumt in verschillende muzikale samenstellingen. Voor De Muziekstraat werkte hij van 2019-2023 als artistiek leider, vanaf 2017 als projectleider voor onder andere Noord Records, en Zomerkamp Utopia.

ROBIN ENGELHARD

Projectleider en gitaardocent

Robin studeerde Jazz Gitaar aan het Conservatorium van Amsterdam en speelt in meerdere bands zoals Son Swagga en is hij nu midden in de oprichting van zijn nieuwe muzikale project: Into the Wind. Voor De Muziekstraat heeft Robin het project Muziekles voor iedereen opgezet gericht op het aanbieden van muzieklessen tegen gereduceerd tarief.

Anouschka Boswijk

Huisillustrator en workshopontwerper

Anouschka studeerde Antropologie aan de Universiteit van Amsterdam en ontwikkelde zich tot illustrator. Ze werkt onder de naam Kopfkino Illustration en maakt het liefst illustraties over antropologische thema’s. Ze werkt onder andere voor Sex Matters, Tropenmuseum, Oxford University Press en ze is de huis-illustrator van De Muziekstraat.

KAY RAMATI

projectmedewerker

Kay is bassist en alumnus van het Conservatorium van Amsterdam. Hij is betrokken bij het ArtRoot collectief en organiseert jamsessies bij Startblok Elzenhagen. Bij De Muziekstraat hielp Kay met het beheer van de locaties en gaf hij gitaarles in het kader van Muziekles voor Iedereen. Daarnaast is hij ook betrokken bij Zomerkamp Utopia.

Kom jij ons team versterken?
De Muziekstraat gaat graag nieuwe verbindingen aan. Heb jij een goed plan of wil je je op een andere manier inzetten voor de Muziekstraat? Neem contact op met info@stichtingmuziekstraat.nl

Ons Bestuur

Herman van den Muijsenberg

Ishita Shukla

Penningmeester

Bart verbunt

Secretaris

Het bestuur past de Governance Code Cultuur toe in en houdt toezicht op de toepassing daarvan. De bestuursleden ontvangen geen vergoeding voor hun taken, ook heeft de stichting geen personeel in dienst. De dagelijkse leiding is gedelegeerd aan de kwartiermakers, die minimaal tweejaarlijks rapporteren aan het bestuur. Van iedere bestuursvergadering wordt regulier verslag gemaakt.

Samenwerkingspartners en subsidiepartners