2022 NOORD X ZUIDOOST

〰️

2022 NOORD X ZUIDOOST 〰️

- noord x Zuidoost -

Krijg hieronder een inkijkje in het boek en het muziekstuk van het wederkerige onderzoek tussen Noord en Zuidoost:

2021 VOGELBUURT X MOLENWIJK IN NOORD

〰️

2021 VOGELBUURT X MOLENWIJK IN NOORD 〰️

- VOGELBUURT -

Krijg hieronder een inkijkje in het boek en het muziekstuk vanuit het perspectief van de Vogelbuurt:

- MOLENWIJK -

Krijg hieronder een inkijkje in het boek en het muziekstuk vanuit het perspectief van de Molenwijk:

OVER HET PROJECT

‘Hé, jij daar aan de andere kant van de stad’ is een kunstproject van De Muziekstraat waarin twee groepen kinderen uit twee buurten in Amsterdam Noord (de Vogelbuurt en Molenwijk in Amsterdam-Noord in 2021, De Vogelbuurt in Amsterdam-Noord en H-Buurt in Amsterdam-Zuidoost in 2022) onder begeleiding van kunstenaars op onderzoek uitgaan! Hoe zag de buurt er honderd jaar geleden uit? Hoe ziet jouw buurt eruit als je het uit je hoofd tekent? Hoe klinkt jouw straat? Wat maakt jouw buurt anders dan een andere buurt?

De deelnemers zijn gedurende vier workshops in de herfstvakantie aan de slag met onder andere potloden, polaroid foto’s, audio recorders, muziekinstrumenten en input van de kinderen uit de andere buurt. Hun onderzoek is uiteindelijk omgezet naar een collectief kunstwerk: een boek met een bijpassend muziekstuk.

Wil je meer weten over dit project of wil je het boek in echt zien? Stuur ons dan een e-mail naar: info@stichtingmuziekstraat.nl

Hé, jij daar aan de andere kant van de stad is een project van De Muziekstraat i.s.m. Stichting Wijsneus en in 2022 i.s.m. Framer Framed en in 2023 i.s.m. CBK Zuidoost.