Carnaval van noord

Van 2013 tot en met 2018 vond het project Carnaval van Noord plaats, een zomerse straatparade georganiseerd door De Muziekstraat in samenwerking met Stichting Pretvormer.

29665440_1712111092189456_8787201698778122482_o.jpg

Carnaval van noord

Het Carnaval van Noord is een zomerse straatparade waarin grote beeldende kunst-objecten, muziek en theater door de straten van de Vogel-IJplein buurt en Volewijck trekken. Het project is een samenwerking met een aantal andere partijen zoals Stichting Pretvormer, zorginstellingen van Cordaan en Nieuw Amstelrade, een aantal scholen in de buurt en de naschoolse opvang Wijsneus, dat is ontstaan na een lang voortraject op de scholen, op straat, bij de speeltuinen en bij buurtorganisaties zoals Vogelburen en Familie Noord.

Middels het project worden op artistieke wijze zoveel mogelijk mensen en organisaties aan elkaar verbonden. Niet alleen kinderen doen mee maar ook jongeren en volwassenen. Doordat de parade door de straten trekt zijn er automatisch veel toeschouwers.

Vorige

Artists in Vogelbuurt