The Vogel Orchestra

Wat is The Vogel Orchestra?
The Vogel Orchestra is een project waar ruimte is voor songwriting en tekstschrijven voor de kinderen die zich meer op tekstueel gebied creatief kunnen uiten. Een project waar ruimte is voor muzikale ontwikkeling, voor diegene die hun instrument meenemen en graag eens samen willen spelen of kinderen die een nieuw instrument willen ontdekken. Maar ook een project voor beeldende ontwikkeling voor kinderen die graag beeldend werken en hun kwaliteiten in willen zetten bij bijvoorbeeld het ontwerpen van het visuele aspect van de band.

Voor wie is het bedoeld?
Het project is speciaal ontwikkeld voor kinderen tussen de 7 & 12 jaar oud, die creatief onderlegd zijn, zich graag uiten door middel van zang, dans of knutselen maar tot nog toe geen muziekles hebben kunnen nemen.

De edities
Inmiddels kent het project 4 edities, allen onderhevig aan een thema:

• De eerste editie ‘Bos’ vond plaats in het voorjaar van 2016. Het eindresultaat is hier te beluisteren.
  • De tweede editie ‘Onderwater’ vond plaats in het najaar van 2016. Het eindresultaat eindresultaat is hier te beluisteren. Daarnaast is er van deze editie  een videoclip gemaakt door Tessa Bruhl en Nepco:
  • De derde editie ‘The Tuin Universe of Sound’ vond plaats in de zomer van 2017, heeft de tuin als thema, en dan  de Tolhuistuin in het bijzonder.
  • De vierde editie ‘The Vogel Orchestra – Woestijn Edition’
    De vierde editie van The Vogel Orchestra begint al bijna!
    Deze editie staat in het teken van de woestijn en gaan we opzoek naar de geluiden van o.a. cactussen, zand, schorpioenen en de zon.

• Data: 23, 24, 25 juli 2018
    • Tijden: 13:00 – 17:00 uur
    • Locatie: het tuinhuis van De Tolhuistuin
    • Kosten: € 15,- (met Stadspas € 7,50)