Project Soundtrack

Project Soundtrack – Noorderlingen maken filmmuziek

Je eigen nummer onder een bekende filmscène: Filmmuziek maken onder begeleiding van professionele muzikanten!

Dit najaar(2018) kan iedereen met een passie voor het bespelen van een muziekinstrument zich opgeven voor een nieuw project van De Muziekstraat:  Project Soundtrack. In zes weken tijd zullen nieuwe muziekgroepen gevormd worden, die onder begeleiding van professionele muzikanten een heel nieuw nummer voor bekende filmscènes maken. Zowel deelname aan dit project als bezoek aan de grote finale is gratis.

Helden & Schurken

Het thema van Project Soundtrack is Helden & Schurken. Met behulp van de beste fragmenten uit filmklassiekers waarin goed en kwaad schuilt, onderzoeken we de rol van muziek in film. Wat als we middels muziek van helden juist schurken maken en andersom? Kunnen we een nieuwe blik creëren op de filmklassieker? Denk hierbij aan films zoals The Terminator, James Bond, Blue Velvet en The Wizard of Oz. Hoeveel invloed heeft muziek op hoe we de wereld om ons heen zien?

Project Soundtrack Muziekstraat FC Hyena
Project soundtrack Grande Finale

De Grote Finale
Tijdens de grote finale in FC Hyena presenteert iedere band een nieuwe soundtrack voor een filmscène. Is het ze gelukt de personages een nieuw karakter te geven? Kom het zien op zaterdag 26 januari vanaf 14:30 en beoordeel het zelf!

Lijkt het je leuk om mee te doen, of wil je meer informatie? Stuur ons dan een email aan: info@stichtingmuziekstraat.nl.