De Mixtape Club

Wat is De Mixtape Club?
Bij De Mixtape Club komt een groep muziekliefhebbers van alle leeftijden uit de Vogelbuurt en andere wijken in Noord ieder seizoen bij elkaar om elkaar te vertellen over hun muzikale voorkeuren, inspiratiebronnen, verhalen en passies.
Aan de hand van een aantal vragen komen we meer te weten over je muziekcollectie en de beste verhalen achter ieder liedje, om hier uiteindelijk een persoonlijke mixtape van te maken. Aan het eind van het project ga je naar huis met je eigen mixtape en die van een Buur! Voor de komende nieuwe editie zoeken we weer nieuwe leden!

Telefonische editie van De Mixtape Club
Deze zomer houdt De Muziekstraat de ‘telefonische Mixtape Club’:
Helaas kunnen wij in deze Corona tijd niet eenvoudig bij elkaar komen, maar dat betekent niet dat we geen muziek kunnen uitwisselen! We willen heel graag in een telefonisch gesprek horen over je lievelingsmuziek, je wilde verhalen en andere mooie herinneren. Hierna gaan we je mooiste liedjes verzamelen, om deze om te toveren tot een mixtape en deze bij je door de brievenbus doen.

Waarom De Mixtape Club?
Iedereen heeft verschillende herinneringen aan muziek, aan de fases waar men doorheen ging of juist veranderingen in iemands leven die gemarkeerd worden door muziek. Maar waarom wordt dit niet gedeeld met andere muziekfanaten? Waarom worden deze ervaringen niet gedeeld middels het luisteren naar deze muziek? Door een halfjaarlijkse bijeenkomst te plannen en mensen bij elkaar te laten komen en hun muziek en herinneringen te delen met anderen, leren ze elkaar beter kennen en wellicht zelfs nieuwe muziek.

Een digitaal platform voor De Mixtape Club
De eerste  twee edities hebben inmiddels plaats gevonden, en hebben geleid tot een indrukwekkend archief vol met prachtige nummers. Om deze nummers een goede plek te geven, wordt er nu hard gewerkt aan een speciaal De Mixtape Club platform!

Wil je mee doen?
Lijkt het je leuk om mee te doen? Of wil je meer erover weten? Stuur dan vooral een e-mail naar info@stichtingmuziekstraat.nl!