Het Carnaval van Noord

Al zes jaar lang de zomerstoet van de Vogelbuurt!

Het Carnaval van Noord is een terugkerend project waarvan in mei 2018 de 6e editie zal plaats vinden. Het carnaval is een zomerse straatparade waarin grote beeldende kunst-objecten, muziek en theater door de straten van de Vogel-IJplein buurt en Volewijck trekken. Het project is een samenwerking met een aantal andere partijen zoals Stichting Pretvormer, een aantal scholen in de buurt en de naschoolse opvang Wijsneus, dat is ontstaan na een lang voortraject op de scholen, op straat, bij de speeltuinen en bij buurtorganisaties zoals Vogelburen en Familie Noord. Middels het project worden op artistieke wijze zoveel mogelijk mensen en organisaties aan elkaar verbonden. Niet alleen kinderen doen mee maar ook jongeren en volwassenen. Doordat de parade door de straten trekt zijn er automatisch veel toeschouwers.

De Muziekstraat

De zesde editie zal plaatsvinden op Hemelvaartsdag donderdag 10 mei, dit keer met het thema Hemelsblauw en Glittergoud. Op de dag van de parade wordt er ook een groot buurtfeest georganiseerd. Iedereen kan knutsel- en muziekworkshops volgen, luisteren naar optredens van muzikanten uit de buurt, worden geschminkt, en pannenkoeken uit de hele wereld eten.

In het voortraject vindt er een reeks workshops plaats in het Vogellab aan de Fazantenweg 53:

Workshop Parade Pronkstukken Bouwen (voor kinderen van 6 t/m 12 jaar)

• Dinsdag 1 Mei 14:00 – 17:00
  • Woensdag 2 Mei 14:00 – 17:00
  • Donderdag 3 Mei 14:00 – 17:00

Workshop Groteske Optocht Sculpturen Bouwen  (voor handige volwassenen van alle leeftijden)

• Woensdag 2 mei 18:30 – 21:30
  • Donderdag 3 Mei 18:30 – 21:30

Heb je een idee of zou je als vrijwilliger willen meedoen met Carnaval van Noord? Schroom niet en stuur een email naar: carnavalvannoord@gmail.com.