Kwartiermakers

Maak kennis met de kwartiermakers van De Muziekstraat!

De dagelijkse leiding van De Muziekstraat wordt uitgevoerd door de twee kwartiermakers Rosa Ronsdorf en Sarah Jonges. De artistieke leiding van de organisatie is onder handen van Rosa, en de zakelijke leiding wordt gevoerd door Sarah.  Samen voeren zij de dagelijkse handelingen uit die essentieel zijn voor het bestaan van De Muziekstraat.

Rosa Ronsdorf

In het voorjaar van 2014 raakte Rosa betrokken bij De Muziekstraat, die destijds nog onderdeel was van Stichting Broedstraten. Samen met voormalig kwartiermaker Nina de Jong heeft zij allereerst de binding tussen de Vogelbuurt en De Muziekstraat versterkt. Middels een sterkere positie in de buurt heeft De Muziekstraat haar projecten kunnen uitbreiden. Ook hebben zij De Muziekstraat van een toekomst verzekerd door in 2015 een transitieproces naar een zelfstandige functionerende Muziekstraat op te starten dat heeft geleid tot de oprichting van stichting De Muziekstraat 2016.

Rosa is naast kwartiermaker ook muzikant in haar band Spill Gold, en is mede-oprichter van RORO productions, waarmee zij onder meer The Vogel Orchestra en De Brakkie Monster Radio Club heeft ontwikkeld.
Door haar bachelor Algemene Cultuurwetenschappen en master Museumstudies aan de Universiteit van Amsterdam, heeft Rosa een theoretische achtergrond die goed past bij De Muziekstraat en haar de gelegenheid biedt kaders aan te brengen in het beleid van de organisatie.

Voor De Muziekstraat is Rosa verantwoordelijk voor de artistieke leiding, en is zij dus constant op zoek naar nieuwe projecten die passend zijn bij de doelstellingen van De Muziekstraat, naast de vele andere taken.

Wil je meer over Rosa weten? Of heb je suggesties voor nieuwe projecten? Stuur dan een e-mail aan rosa@stichtingmuziekstraat.nl.

Sarah Jonges

Sarah is sinds de verzelfstandiging van de stichting in 2016 bij De Muziekstraat betrokken, waarbij zij zich bezig hield met de ondersteuning van de twee kwartiermakers. Per 1 januari heeft zij het kwartiermakersschap van Nina de Jong overgenomen.

Sarah is naast kwartiermaker ook bezig met haar masters programma Arts & Society aan de Universiteit Utrecht, dat haar nog meer theoretische kaders geeft die zij toe kan passen voor De Muziekstraat. Verder heeft zij de bachelor Kunstgeschiedenis aan de Universiteit van Amsterdam gedaan, en de bachelor Cultureel Erfgoed aan de Reinwardt Academie in Amsterdam. Daarnaast is ze betrokken bij andere projecten waaronder The Black Archives.

Voor De Muziekstraat is Sarah verantwoordelijk voor de zakelijke leiding zoals de fondsenaanvragen en is zij druk bezig met het opzetten van een vriendengroep.

Wil je meer over Sarah weten? Of heb je interesse in de vriendengroep? Stuur dan een e-mail aan sarah@stichtingmuziekstraat.nl.