Nieuwe Kwartiermaker: Kay Ramati

Wij introduceren Kay Ramati, opvolger van Rosa Ronsdorf als Kwartiermaker van de Muziekstraat
Kay Ramati, 32 jaar, woont sinds 2006 in Amsterdam toen hij zijn studie basgitaar aan de jazzafdeling van het conservatorium begon.

Vanwege zijn brede interesse heeft hij altijd gezocht naar nieuwe vormen en toepassingen van muziek, zo heeft hij muziek gespeeld uit vele uithoeken van de wereld, zoals klezmer, Balkan en Zigeuner muziek, Marokkaanse en Arabische muziek, en speelt hij met het Brazil-Jazz ensemble Sorrindo.
De verbindende kracht van muziek heeft altijd een grote rol gespeeld in zijn leven. Zowel met de muzikanten onderling, met amateur musici, of zijn leerlingen. Zo vond hij zijn plek bij stichting de Vrolijkheid waar hij in 2013 begon met muziekworkshops geven op AZC’s. Inmiddels heeft hij daar verschillende projecten uitgevoerd en opgezet en werkt een aantal jaar als programma co√∂rdinator. Naast muziek heeft hij zich de afgelopen 10 jaar verdiept in Traditionele Chinese Geneeskunde via het Oriental College Amsterdam.
Kwartiermaker Kay Ramati
Kay Ramati, nieuwe Kwartiermaker van de Muziekstraat

“Ik ken de muziekstraat al jaren op afstand en verheug me dat ik me er nu zelf voor kan inzetten. Door √©chte verbindingen aan te gaan, ook als die op het eerste gezicht niet zo voor de hand liggen, kunnen we van elkaar leren, samen groeien, en samen-leven. Muziek kan hier een prachtige rol in spelen…”